Primul meu tort raw-vegan cu afine si vanilie

Am devenit vegana de ceva vreme si incerc, sa mananc atat eu cat si familia mea, dulciuri cat mai sanatoase.Trebuie sa recunosc insa, ca desi doream sa fac si eu un tort raw-vegan, pana acum nu am avut curajul. Mi-a placut provocarea celor de la Vegis, adica campania #retetameacucocos si am zis ca acum e momentul sa incerc. Ce a iesit, nu va pot descrie...tortul e un deliciu si deja sotul si copilul vor sa il fac pe al doilea.




Cu siguranta voi mai face, pentru ca mi-am dat seama, ca toate deserturile raw-vegan se fac usor iar rezultatul este fabulos. In plus, continutul e un cocteil de sanatate, fara E-uri, aditivi si coloranti. Important e sa detineti un robot sau un blender cu lama in S de putere mare si sa aveti in camara ingredientele care stau la baza retetelor acestor torturi si anume ulei de cocos sau de cacao, indulcitori naturali, pudra de vanilie si de cacao apoi jonglezi cu variantele de nuci, caju, migdale si fructele pe care le preferi. Inainte sa te apuci de una din retete, e bine sa te aprovizionezi din timp de la un magazin naturist, pentru ca nu vei gasi in hipermarket toate produsele necesare. Eu am cautat in tot orasul, de exemplu, pudra de vanilie si m-am multumit pana la urma cu o pastaie de vanilie. Dar sa va povestesc cat de usoara si de rapida e reteta mea.

Ingrediente:
Blatul: 2 cani nuci hidratate peste noapte
            1 cana curmale
            seminte pastaie vanilie
             un varf de cutit scortisoara

Crema de vanilie: 1 cana caju hidratat
                             1/2 cana curmale
                             1 banana
                             1 lingura suc de lamaie proaspat
                              seminte pastaie vanilie

Glazura de afine: 1 cana afine congelate
                             1/2 cana caju hidratat
                             1/2 cana curmale hidratate
                             2 linguri ulei de cocos
                              seminte pastaie vanilie

 Blatul: Am adaugat nucile, curmalele, scortisoara si semintele de vanilie,(dupa ce am spintecat pastaia si am scos semintele cu un cutit) in blender si am procesat cateva minute. Am adaugat apa, atat cat a fost nevoie si m-am incheiat multumita cand in vas am obtinut o compozitie fina de forma unei mingi. Am pregatit separat o forma de tort cu fund detasabil, pe care am pus hartie de copt.




Apoi am intins pasta obtinuta in forma si am presat-o cu lingura, pentru a-i da forma circulara. Am introdus forma cu blatul la congelator pentru 30 de minute.
 Crema de vanilie: Am adaugat caju, curmalele, banana, sucul de lamaie, apa si vanilia in blender si am procesat totul cateva minute, pana se formeaza o compozitie cremoasa. Turnam crema obtinuta peste blat si lasam la congelator pentru 10 minute.




Glazura de afine: Punem in blender afinele, caju, curmalele si vanilia si mixam cateva minute pana obtinem o glazura. Treptat turnam ulei de cocos si amestecam pana se incorporeaza in amestec. Intindem uniform glazura peste tort si dam forma  la congelator. 
Am ornat tortul cu fulgi de cocos si afine, pe care care le-am pus inainte intr-o cana cu apa si suc de lamaie, pentru a nu oxida pe tort.


Tortul se tine dupa preparare cateva ore la congelator, pentru a se intrepatrunde ingredintele.  Se lasa la temperatura camerei cu 15-20 de minute inainte de a se consuma.

Asa cum va spuneam la inceput, primul meu tort raw-vegan a iesit o nebunie si asta din cauza ingredientelor naturale folosite. Uleiul de cocos Niavis pe care l-am folosit in reteta este obtinut din miezul proaspat si umed al nucii de cocos care este presat la rece pentru a putea obtine cel mai fin ulei de cocos. Este un produs 100% ecologic , fara gluten si fara alergeni deci extrem de benefic pentru sanatate. In tortul meu, el a legat compozitia si i-a dat o textura cremoasa si  aroma delicioasa de cocos iar vanilia autentica i-a oferit gustul irezistibil. 
Va spun pe cuvant, daca mananci o felie, parca devi dependent, pentru ca, mintea ta mai vrea o portie. Pur si simplu, papilele gustative nu se mai satura. Asa s-a intamplat si cu fiul meu, care l-a mancat aproape singur pe tot.


 
   
Pentru mine, intalnirea cu uleiul de cocos Niavis de la Vegis a fost o experienta placuta si mi-a dat ocazia sa descopar tortul raw-vegan, pe care sunt convinsa ca il voi repeta foarte curand. Daca v-am facut si pe voi curiosi, va invit sa  incercati reteta mea si sa imi spuneti mai ales, daca am avut dreptate.
Pe curand!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare