Cum poti sa te impaci cu banca ta?

De cate ori nu ne-am enervat, cand am vazut ca ne-au crescut comisioanele la tranzactiile bancare, ratele s-au dublat in mod abuziv sau din cauza intarzierilor la plata acestora ni s-au aplicat dobânzi penalizatoare. Din cauza problemelor cu banca, pe multi ne cuprinde deznadejdea si cadem prada disperarii. Degeaba cautam intelegere la reprezentantii bancii, explicandu-le ca ne confruntam cu situatii neprevazute in familie sau la munca, atitudinea acestora este de neclintit. Singura solutie pe care o intrezarim ramane instanta. Dar cand ne gandim mai bine ce inseamna instanta in Romania, parca ne vine sa renuntam. Oricine stie cat de greu se misca lucrurile atunci cand ne cautam dreptatea, cat timp irosim pe la usile tribunalelor, cati bani aruncam pe avocati si cate drumuri inutile facem, in speranta ca poate cuiva ii va pasa de disperarea noastra. Cand buzunarele sunt goale si in plus mai ai si datorii la banca, instanta judecatoreasca nu poate fi solutia salvatoare.

Si pentru ca, cineva s-a gandit la romanul fara posibilitati, care ajunge deseori sub jugul bancii din cauza pretentiilor ei exagerate si uneori nedrepte, s-a inventat CSALB.



 Cine este CSALB?

La cererea Comisiei Europene, de 3 ani și jumătate, consumatorii își pot rezolva problemele cu băncile și IFN-urile fără să mai ajungă în instanță.
Centrul de solutionare alternativa a litigiilor din domeniul bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, care isi propune sa rezolve pe cale amiabila orice conflict dintre consumatori și comercianți. Daca plangerea nu a fost solutionata direct cu institutia financiar-bancara, consumatorul se poate adresa CSALB. Conciliatorii analizeaza situatia pe baza documentelor puse la dispozitie de consumatori si comercianti si propun/impun o solutie pentru solutionarea litigiului. Solutiile pot fi diferite de o sentinta obtinuta in instantele de judecata care aplica strict dispozitiile legii, pentru ca, in cazul solutionarii alternative a litigiilor, conciliatorii pot tine seama de uzantele comerciale si de principiile generale ale dreptului si, de asemenea, pot rezolva litigiul in echitate.

Cine sunt conciliatorii?

 Conciliatorii sunt persoane cu pregatire juridica sau economica in domeniul financiar-bancar, cu experienta in exercitarea unei activitati juridice sau economice de cel putin 10 ani, sunt persoane cu buna reputatie. Solutionarea litigiului este exclusiv in sarcina conciliatorilor. Sunt independenti de partile in litigiu, nefiind platiti direct sau indirect de catre acestea la momentul desemnarii pentru examinarea cauzei.

 Cand ma adresez CSALB?

Daca clientul unei institutii bancare s-a adresat initial conducerii acesteia si nu este multumit de raspunsul primit, consumatorul poate contacta CSALB, care ii prezinta acestuia cele 2 tipuri de proceduri SAL: conciliere si arbitraj. Consumatorul alege procedura dorita, completeaza cererea si CSALB contacteaza institutia financiar-bancara. Conciliatorul este desemnat aleatoriu dintre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor, dar trebuie acceptat de ambele parti. Conciliatorul analizeaza dosarul. Poate solicita informatii suplimentare, probe etc. Conciliatorul propune sau impune o solutie, in functie de procedura aleasa. In orice varianta,acesta va rezolva litigiul prin DIALOG, singura cale prin care se poate negocia orice speta si se poate gasi o solutie favorabila clientului, in functie de datele specifice cazului.

De ce sa aleg CSALB?

 Pentru ca, negocierea este pentru conciliatorii CSALB o intreaga arta. Astfel, consumatorii pot obtine:
 -reducerea ratelor, comisioanelor si dobanzilor sau chiar stergerea datoriei.





 Pentru clientii unor banci, acesti specialisti in drept au reusit sa faca adevarate "minuni". In urma concilierii, ei au stins datorii in cuantum de 300 mii lei si de 52 mii CHF din debitele restante ale unor consumatori. In plus, la CSALB procedura este GRATUITA pentru persoanele fizice și durează mai puțin de TREI LUNI.
Si atunci, vin si va intreb, oare nu e CSALB cea mai buna solutie atunci cand avem un litigiu cu o banca sau un IFN-ul? De ce sa mai pierdem timpul cu avocati si cu procese nesfarsite cand avem la indemana cea mai rapida si eficienta varianta? In loc sa ne luptam noi cu institutia reclamata, sa ne irosim timpul, energia si mai ales BANII in lupta pentru o cauza, care de ce mai multe ori nu are sorti de izbanda in fata unor giganti bancari, nu mai bine ne ajuta conciliatorii de la CSALB? Pe mine reusitele lor de pana acum m-au convins si cred, ca pentru acesti maestrii ai dialogului, orice problema financiara  intampinata in relatia cu institutia bancara poate fi rezolvata. Si asta, fara sa platesti niciun leu pentru serviciile unor profesionisti, care vin sa te ajute cand esti in impas.



                            Suna acum

                                            021 9414

                                                sau

                        Trimite email la

                          office@csalb.ro

Comentarii

Postări populare