Atractii de vacanta pe recomandati.ro

Imi place mult sa calatoresc...Bineinteles, ca prefer sa merg in hoteluri de 4 sau 5 stele insa nu refuz nici o cazare modesta, la pensiune sau chiar la cort. Pentru mine, conteaza mai mult locatia decat conditiile de cazare. Daca este un loc curat, cu personal amabil si mancare buna, atunci este ok. Imi amintesc, ca in urma cu cativa ani, cand fiul nostru avea vreo 6 ani, ne-am propus sa  ajungem la o salina, deoarece acesta era mai mereu racit. Cineva ne-a propus atunci salina Turda, care tocmai isi deschisese portile de curand, idee care ne-a incantat, in ciuda distantei mari, pe care o aveam de strabatut, tocmai de la Constanta. Mai ramanea de rezolvat cu cazarea. Niste prieteni ne-au sugerat hotelul Printul vanator si Dracula, din Turda, un spatiu decorat in stil vanatoresc,cu blanuri de urs pe jos, unde camera din pod costa doar 60 lei. Nu eram convinsa ca la acel pret, camera arata ok, insa prietenii au avut dreptate.Totul era perfect si inedit. Am fost cazati intr-o odaie cu vechi paturi din fier si scaune de lemn si piele, intr-un decor de legenda.

 Drumul pana la Turda a meritat, deoarece am ramas cu totii impresionati de frumusetea acestui loc, unic in tara, realizat de mineri doar cu dalta si ciocanul. Am citit de curand ca, Salina Turda, se afla pe locul 2, intr-un clasament realizat de CNN al celor mai atractive 10 locuri subterane , care trebuie vizitate.


Inedit aici este sistemul de iluminat, care iti da impresia ca te afli intr-un oras din adancuri. Punctul de interes al salinei este roata panoramica. De la inaltime, privelistea minei este spectaculoasa. La inceput am crezut, ca baietelul meu, nu va rezista aici, 3 ore , in fiecare zi, timp de 7 zile, asa cum recomandase doctorul cura in salina, insa m-am inselat. Oamenii de aici s-au gandit la tot si au amenajat o zona de agrement, in care nu ai cum sa te plictisesti. Poti face plimbari cu barca pe lacul de sare, poti juca mini-golf, fotbal sau bowling.


In general, cei care vin aici isi trateaza diverse afectiuni, in special cele respiratorii, cura care chiar a avut efect in cazul nostru. Imi amintesc, ca eram ingrijorata in acea perioada, de racelile copilului, care nu se mai opreau si care nu mai raspundeau la tratamentele alopate iar vizita la salina a fost salvarea noastra. Recomand tuturor mamicilor sa isi duca copiii aici atunci cand au probleme dese cu caile respiratorii ale micutilor dar si pentru frumusetea acestor plaiuri binecuvantate de Dumnezeu.

Comentarii

Postări populare