Salam cu senzor inteligent

In cartierul unde locuiesc, am un magazin alimentar, unde apelez de cate ori raman in pana de paine, mezeluri pentru sandvisul copilului de la scoala dar si lactate pentru o prajitura urgenta. Aprovizionarea de baza o fac din hipermarketuri de regula, insa  stiti cum e, unele lucruri din frigider se termina mai repede decat te astepti sau se intampla sa nu ai timp, sa ajungi in oras la cumparaturi. Dupa ce am patit-o, cu toba de curcan, peferata fiului meu, care a fost alterata, am zis ca nu mai iau nimic de la supermarketul de cartier, dar parca tot nu ma invat minte si mai intru cateodata. Cand copilul meu a avut dureri de burta si scaune diareice, in urma sandvisului cu toba de curcan, m-am infuriat rau si m-am dus val-vartej la seful magazinului, amintindu-i de protectia consumatorului. Si cred ca, orice mama ar fi reactionat asa. Totul pana la copilul tau. Cu bucata de toba in mana si cu bonul i-am explicat ce se intamplase iar acesta, putin speriat mi-a aratat, ca produsul in cauza era in termenul de garantie prevazut si ca in vitrinele lui frigorifice se respecta temperatura de pastrare a mezelurilor. Practic era si el putin contrariat si nu intelegea de ce toba de curcan, proaspata conform etichetei declansase o revolutie in burtica fiului meu. A realizat imediat ca, neregula s-a produs pe fluxul logistic al intregului lot, de la fabrica pana la magazinele partenere. Si-a cerut scuze si mi-a inapoiat contravaloarea marfii, lucru care pe mine putin m-a incalzit. Important era copilul meu, care acum platea poate inconstienta mea de a cumpara un articol, fara garantia ca acesta nu este deteriorat din punct de vedere al calitatii. Am ajuns la concluzia ca, o eticheta care ne prezinta doar termenul de valabilitate, nu ne garanteaza, ca sanatatea va ramane intacta. Riscurile exista chiar daca vedem ca, marfa sta frumos aranjata in vitrine frigorifice iar valabilitatea de pe eticheta ne asigura ca produsul este proaspat.
Am aflat insa ca, niste oameni cu minte, carora le pasa de sanatatea clientilor lor, s-au gandit si au implementat eticheta inteligenta. Noi am avut totusi noroc, ca nu am ajuns la spital in urma acestui episod, insa in functie de gradul de alterare e posibil orice, Doamne fereste!

Ce este eticheta cu Carolimetru?




Parafrazand parca calorimetrul, aparat ce masoara cantitatea de caldura, disipata de un corp, Carolimetrul este un instrument util pentru indicarea temperaturii de pastrare. Pentru a evidentia ca produsele sunt pastrate la temperatura optima, respectiv 2-8°C, Caroli Foods a introdus eticheta inteligenta, cu Carolimetru Termic, care te anunta daca produsul dorit nu este pastrat la temperatura optima. Mai exact, putem spune ca este de fapt o #mancarecunotificare, care te informeaza daca iti risti sanatatea, consumand-o.

 Cum functioneaza Carolimetrul Termic?

Cadranul termosensibil isi schimba culoarea in functie de temperatura produsului: sub  8°C are culoarea verde, peste  8°C, incepe sa se coloreze in galben. Acesta este un semn de atentionare, pentru cei care manipuleaza sau transporta marfa ca produsul trebuie reamplasat la rece, sub  8°C. Deocamdata, cei de la Caroli au imaginat aceasta eticheta smechera doar pentru Salamul Semenic Extra.

Cadranul termosensibil, senzor pentru frigider 

Daca in magazine, prezenta Carolimetrului ne garanteaza necontaminarea produsului cu bacterii periculoase, acasa eticheta termosensibila ne ajuta sa depistam daca frigiderul functioneaza corect. Asadar, atunci cand cadranul termosensibil de pe Salamul Semenic Extra aflat in frigider, se ingalbeneste, trebuie sa intram in alerta. Verificam daca temperatura din frigider este setata sub 8°C sau daca acesta raceste suficient de bine, astfel incat temperatura sa fie in frigider sub 8°C.

De ce trebuie sa aveti incredere in produsele Caroli?

Pentru ca siguranta produselor alimentare este foarte importanta pentru producatorul Caroli, acesta monitorizeaza continuu intreg lantul frigorific al produselor, incepand de la productie, ambalarea in fabrica de la Pitesti, depozitarea din tara, transportul cu masinile frigorifice proprii, incheiata cu verificarea vitrinelor frigorifice ale magazinelor partenere.
La Caroli Foods, exista permanent grija fata de clienti si de aceea sunt inovate continuu produse de calitate. Motivul este respectul pentru consumatori.

Sincer eu mi-as dori, ca aceasta inovatie sa o regasim pe toate produsele de la Caroli, pentru ca, deja in ceea ce priveste calitatea si gustul mezelurilor, era producatorul preferat. Acum, dupa ce am aflat, ca acestei companii de prestigiu ii pasa si de sanatatea consumatorilor si vrea sa ne ofera produse sigure, sunt convinsa, ca va ramane mereu brandul meu preferat. Daca in magazinul din cartierul meu, producatorul tobei de curcan ar fi folosit etichetele termosensibile, fiul nu ar mai fi avut de suferit.
Iubitorii de produse Caroli, trebuie sa stie ca, introducerea noii etichete termosensibile cu Carolimetru nu va conduce la cresterea pretului la Salamul Semenic Extra.



Comentarii

Postări populare