Parada Statuilor Vivante, la a VI a editie


Desi le-am intalnit, in urma cu ceva ani, nu am stiut ca se numesc statui vivante. Prima oara, le-am vazut, cand eram intr-o vacanta la bulgari si m-am minunat de cata rabdare aveau acei oameni foarte bine machiati, sa stea nemiscati ore in sir, cu mimica fetei si pozitia trupului neschimbate.Turistii erau atrasi de ineditele aparitii si le admirau de la distanta. Unii mai curiosi doreau sa pipaie cu mana lor, personajele in costume de epoca dar imediat ce le atingeau, acestea ii speriau, printr-o miscare brusca. Se pare ca, statuile vivante, pe care eu le-am vazut acolo, erau venite pe cont propriu, pentru a castiga niste bani, deoarece, in imediata lor vecinatate se afla o cutie de carton, unde trecatorii placut impresionati, aruncau cate o bancnota. La vederea acestui gest, brusc, statuile vii se insufleteau si multumeau turistilor, invitandu-i sa faca impreuna o poza.


Cam asa am perceput eu atunci, fenomenul statuilor umane, insa de pe site-ul  Teatrului Masca, am aflat ca:  "statuia vivantă este o formă super concentrată de teatru stradal, este clipa în care un actor trece examenul rampei și devine maestru", fapt care ma duce cu gandul ca, exista actori exceptionali, care sunt nevoiti sa apeleze la cersetoria stradala pentru a trai. 
 Iata ca, dorind sa faca cunoscut acest concept nou de arta  in Romania, Teatrul Masca aduce in prim plan peste 40 de statui vivante prezentate în premieră și 20 de invitați străini din Olanda, SUA, Israel, Macedonia, Germania, Marea Britanie, Portugalia și Rusia. 
  Pentru ca ne aflam in anul Brâncuși, la editia din acest an, marele artist va fi adus in atentia publicului prin două statui vivante:prima reprezentându-l în atelierul din Paris și cea de a doua fiind Rugăciune, una dintre celebrele sale opere.

  În plus, față de toți ceilalți, Masca propune statui care vă vor emoționa până la lacrimi, statui capabile să spună o poveste care să stârnească bucurie și liniște în sufletele celor care le vor privi pentru ca apoi, să vă invite la spectacole de sine stătătoare, în care veți pluti în universuri neatinse până acum de “teatrul de tip tradițional”, ne anunta organizatorii.
 Parerea mea este ca, acest eveniment unic in peisajul teatral romanesc nu trebuie ratat, mai ales ca, accesul la toate reprezentațiile din cadrul festivalului este gratuit
In plus:

        "Statuia vivanta este un miracol pe care trebuie neapărat sa-l descifrati "  (Mihai Mălaimare)


Aflat  la cea de a VI a editie, Festivalul International de Statui Vivante se va desfasura in acest an in trei spatii diferite:
  • Casa Filipescu Cesianu ( Calea Victoriei) – 16 iunie – orele 20.00-22.00
  • Parcul Crângași- 17-18 iunie – orele 17.00-22.00
  • Parcul Al. I Cuza – 19-20 iunie – orele 16.00-22.00

    Am inca o veste, pentru amatorii de concursuri!

     Pe data de 16 iunie, de la ora 20,00 se va organiza un Instameet  la Noaptea Statuilor Vivante (Casa Filipescu).
    Cei pasionați de Instagram pot încărca fotografii de la eveniment folosind hashtagul #statuivivante, iar cea mai reușită fotografie va fi premiată cu 50 de euro. Pentru a intra în concurs, fotografiile trebuie să fie încărcate pe Instagram în perioada 16 – 19 iunie.
                                          Bafta multa!
in tr
,

Comentarii

  1. Vreau sa merg si eu la festival! Nu am mai vazut statui vii, cred ca e interesant.

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant. N-am stiut de eveniment! Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie imi plac ff mult aceste statui vii!

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  5. interesant acest mod de a face teatru, trebuie multa concentrare si maiestrie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, cred ca e putin mai greu decat teatrul obisnuit.

      Ștergere
  6. Interesant...nu am mai vazut asa ceva,este o arta !!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie imi plac enorm, le-am vazut peste tot in Europa, ma bucur insa sa le vad si la noi in tara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, datorita celor de la Teatrul Masca, le putem admira si noi.

      Ștergere
  8. UN concept modern in care arta pura poate fi consumata de fiecare iubitor de frumos!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi plac foarte mult aceste statui vivante,am reusit sa ajung sa le vad,multumim pentru detaliile oferite

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare